10 Nisan 2012 Salı

Rönesans Resmi, Barok Dönem Resmi ve Alfred Steigliz

 


Rönesans dönemiyle beraber kompozisyon üçgen içerisinde ve tamamlanmış hissi uyandıracak şekilde sunuluyordu. Barok dönemle birlikte figür- zemin ilişkisi, kompozisyonun kanvasta ele alış biçimi köklü değişikliklere uğramıştır. Artık kompozisyon oval; yani çift merkezli bir yapının içerisinde sunulup figürün zemin üzerinde kaybolduğu yeni ilişkiler aranmıştır. Rönesans ve Barok dönem resimlerinde kompozisyon kanvasın içinde tamamlanmış bir şekilde yer almaktadır.
Piet Mondrian, tablolarında kanvas içerisinde tamamlanmış bir kompozisyondan ziyade modüllerin ve ilişkilerin devam ettiği bir durum ortaya koyar. Yeni bakış açıları getiren bu anlayışın izlerini modern mimaride ve diğer sanat dallarında gözlemlemek mümkündür.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder